Jak poprawić swoje wyniki w Google dla WordPress!

Czas czytania 4 minuty

W ciągu ostatnich lat pozycjonowanie stron internetowych nie tyle stało się modne ile niezbędne dla utrzymania dobrych wyników w wyszukiwarkach internetowych.

Na wyniki w wyszukiwarce ma wpływ wiele zmiennych i stałych czynników. Wśród stałych wymienić można Title (tytuł strony w meta tagach), Description (opis strony) czy adres strony (najlepiej przyjazne adresy). Oczywiście to nie wszystko.

Jak poprawić swoje wyniki w Google dla WordPress!

Pozycjonowanie WordPress

Pozycjonowanie strony opartej o CMS WordPress jest często dużo łatwiejszym zadaniem niż np. zwykłej napisanej w HTML. WordPress już na samym początku daje nam spore fory – informując Google jak i inne strony, o tym że coś zostało opublikowane (chyba że mamy włączoną opcje „Proś wyszukiwarki o nieindeksowanie tej witryny”). Dodatkowo tytuł wpisu automatycznie uznawany jest za Title strony.

Poniżej postaram się przedstawić jakie kroki należy wykonać by poprawić widoczność strony w wyszukiwarkach.

Włącz przyjazne adresy

Domyślne linki w CMS WordPress nie wyglądają zbyt zachęcająco i bynajmniej na pewno nie są przyjazne – jednak nie jest poważny problem. Linki możemy szybko zmienić w ustawieniach – bezpośrednie odnośniki.

Najlepiej ustawić adresy tak by składały się z tytułu naszej strony. Czyli jeżeli adres do podstrony „Oferta” powinien brzmieć:

http://nasza-domena.pl/oferta

a nie np.

http://nasza-domena.pl/1233/oferta
http://nasza-domena.pl/1231

Przeglądarki zdecydowanie wolą tą pierwszą prostszą i łatwiejszą do nazwę – ponieważ jest ona przyjaźniejsza dla docelowego użytkownika.

Zainstaluj wtyczkę do obsługi SEO

Kolejnym ważnym krokiem jest instalacja wtyczki SEO. Dodaje nam ona możliwość wprowadzenia meta tagów dla strony. W zależności od tego, którą się zdecydujecie opcje wtyczki będą się różnić od siebie.

Obecnie najpopularniejszymi wtyczkami są Yoast SEO oraz All in One SEO Pack.

Obie wtyczki miałam okazję testować – za pewien czas ukaże się opis ich konfiguracji, który podlinkuje odpowiednio w tym miejscu.

Popracuj nad komunikacją w obrębie strony

Trochę enigmatyczne – lepszym określeniem była by wprowadzenie poprawnego linkowania w obrębie witryny internetowej. W gruncie rzeczy chodzi o zbudowanie menu, dzięki któremu będzie można swobodnie poruszać się w obrębie witryny. Tak by w łatwy sposób z dowolnej podstrony można przejść na inną bez konieczności wykonywania zbędnych ruchów.

Dodatkowo warto zainstalować wtyczkę tworzącą sitemap – czyli mapę strony zawierającą listę istniejących podstron w serwisie. Mapa ta nie będzie przeznaczona dla użytkowników i czytelników naszej witryny tylko dla wyszukiwarek internetowych.

Zadbaj o treść

Warto również pamiętać o treści. Najczęstszym popełnianym błędem jest nie zamieszczenie istotnej informacji na stronie i oczekiwanie, że mimo to pojawi się ona w wynikach wyszukiwania.

Dlatego trzeba pamiętać, że wyszukiwarka nie jest wszechwiedząca – jeśli sprzedajemy owoce ale najbardziej zależy nam na pomarańczach musimy o tym napisać. A nie jak robi część osób pominąć tę informacje zakładając „pomarańcza to przecież owoc”.

Pamiętajcie również, że co za dużo to nie zdrowo i czasem jak to brzmi! Zbyt duża ilość jednej frazy może zaszkodzić – nie tylko obniżając stronę  w wynikach wyszukiwania ale odstraszając odwiedzających. Z pomocą po części przychodzi nam tu technologia – większość wyszukiwarek potrafi odmieniać frazy. Więc nawet jeśli musisz powtórzyć kilkakrotnie frazę – odmień ją lub spróbuj zastąpić synonimem.

Długość treści też odgrywa istotną rolę. Tekst powinien mieć od około 300 do 600 znaków. Długość taka jest idealna – nie za krótka ani za długa.

Pamiętaj o użyciu zacznika ALT

Znacznik ALT – wykorzystuje się do oznaczania, opisywania obrazków. Google podobnie jak inne wyszukiwarki nie wie, co przedstawia dana grafika. Dla niego to ciąg znaków (składający się np. z informacji, w jakim programie została utworzona, czy położenia pixeli). W celu zmiany tej sytuacji dodajemy znacznik ALT – w którym możemy dodać tekst alternatywny „opis”. Z jednej strony informuje on wyszukiwarkę „co znajduje się na zdjęciu” a z drugiej wyświetla go w momencie gdy nasza ilustracja zniknie.

Pozycjonerzy często wykorzystują ten znacznik nie tyle, ile do pisania obrazka – ile do przemycenia na stronę określonej frazy.

Dodatkowym plusem dodania tego znacznika – jest możliwość wyświetlania grafik w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy.

Upewnij się, ze strona wyświetla się poprawnie na wszystkich urządzeniach

To, że strona dobrze się wyświetla na naszym komputerze z automatu nie oznacza, że będzie tak wszędzie. Dlatego warto jest sprawdzić i zadbać o to by była ona dostosowana pod jak największą ilość urządzeń. Tak aby korzystanie z niej nie sprawiało nikomu problemów.

Zadbaj o szybkość wczytywania się strony

Szybkość wczytywania się strony internetowej jest bardzo ważna – zbyt długie wczytywanie może bowiem spowodować, że czytelnicy będą z niej wychodzić. W tym miejscu warto wspomnieć o tym, że strony wczytują się w różnym tempie nie tylko od tego jaki ktoś ma Internet, ale także od tego, na jakim urządzeniu otwiera stronę..

Strona otwiera się dłużej np. na urządzeniach przenośnych.

Na czas wczytywania się strony ma wpływ wiele czynników. W śród nich znajdują się:

  • ilość skryptów na naszej stronie np. CSS, JS
  • waga obrazków i skryptów
  • typ skryptów używanych na stronie – nie wszystkie urządzenia obsługują te same skrypty JS i CSS (np. blokują je)
  • jaki serwer posiadamy

Nieco dokładniej o przyspieszaniu stron pisałam we wpisach:


To wszystko powinno pomóc wam poprawić pozycje w wyszukiwarce. Do pierwszej pozycji jeszcze daleka droga, ale od czegoś trzeba zacząć.

Jeśli macie jeszcze jakieś uwagi lub spostrzeżenia możecie je zostawić w komentarzu pod tekstem.

Dodatkowe tagi:
optymalizacja strony internetowej opartej o CMS WordPress