Najefektywniejsze kolory na stronie – kolory w marketingu

Kategoria wpisu Frontend, Inspiracje, Pozycjonowanie Tagi: , , , , , on przez .



Kolory jakie wykorzystamy na naszej stronie internetowej mają olbrzymie zbaczanie na to, jak odwiedzający ją ludzie będą ją odbierać czy będą chcieli na niej pozostać, dokonać zakupu w sklepie lub skorzystać z naszych usług.

Większość użytkowników internetu nie czyta informacji zamieszczonych na stronie internetowej. Oni te informacje „skanują” dlatego bardzo istotne jest by oprócz czytelności strony zadbać o jej wygląd. Przy tego typu czytaniu zmiana barwy fontu lub tła jest świetnym rozwiązaniem dla zwrócenia uwagi – zatrzymania na chwilę wzroku.

Przycisk zachęcający do wykonania akcji call to action (CTA)

Przyciski to jedne z ważniejszych elementów zarówno na stronie jak i kampaniach marketingowych. Dlatego bardzo istotne jest by się wyróżniały na tle strony – przycisk musi kontrastować z tłem.

Odbiorca musi wiedzieć, w które miejsce ma kliknąć.

Poniżej znajdziecie fragment infografiki przygotowana przez KISSmestrics obrazujący w jaki sposób kolor może wpływać na odbiorców w kontekście procesu zakupowego.

kissmetrics

źródło: kissmetrics

Oczywiście kolory to nie wszystko w przypadku przycisku CTA (spotykana inna nazwa C2A) istotna jest również wielkość przycisku (w granicach rozsądku), oraz treść.

Więcej informacji na temat tworzenia skutecznych przycisków znajdziecie u dołu wpisu.

Atrakcyjne kolory dla kobiet i mężczyzn

Pod względem upodobań kolorystycznych zarówno kobiety jak i mężczyźni lubią kolor niebieski (blue) i zielony (green). Zgadzają się również w kwestii nie przepadania za kolorami takimi jak brązowy (brown) i pomarańczowy (orange).

W śród atrakcyjnych kolorów dla pań znajduje się również fioletowy (purple), za którym z kolei nie przepadają panowie. Dla nich zdecydowanie bardziej atrakcyjny jest czarny (black). Kobiety nie przepadają również za barwą szarą (gray).

kissmetrics

źródło: kissmetrics

Znaczenie kolorów

Kolor niebieski

Jest to jeden z bardziej lubianych kolorów kojarzy się lojalnością wobec klientów. Wykorzystywany jest często przez sektor finansowy (PayPal, PZU). Postrzegany również jako symbol społeczności i komunikacji (Facebook, Linkedin, Nasza Klasa).

Kolor żółty

Żółty to kolor ostrzegawczy, określany jest również jako kolor radości i przyjaźni. Kolor ten jest zbyt intensywny by używać go w dużej ilości na stronie, ale dzięki wywoływaniu u odbiorcy efektu drażniącego bardzo zwraca na siebie uwagę (BestBuy).

Kolor czerwony

Kolor czerwony ogólnie pobudza do działania. Ludziom kojarzy się z pasją, miłością, krwią – wykorzystywany jest również jako światło stop na ulicach. Czerwień bardzo przyciąga wzrok. (KFC, Coca Cola, McDonald’s)

Kolor zielony

Zielony to kolor natury. Instynktownie kojarzymy go ze środowiskiem, ekologią. Kolor ten pobudza również kreatywność u odbiorców.

Kolor pomarańczowy

Kolor pomarańczowy jest efektem zmieszania dwóch podstawowych barw: czerwonej i żółtej. Odzwierciedla dynamizm, zmuszając do szybkich decyzji. Wzbudza pośpiech i skłania do impulsywnego zachowania, kojarzony również z aktywnością fizyczną (Fanta).

Kolor czarny

Czerń jest formalna kojarzy się luksusem, elegancją, wyszukaniem jest to barwa ponadczasowa. To kolor idealny do sprzedawania wysokiej jakości produktów, np. luksusowych samochodów, drogich zegarków, ekskluzywnej odzieży. (New York Times, Prada)

Kolor biały

Biel to domyślny kolor tła na każdej stronie internetowej jednak świetnie sprawdza się również na wyrazistym tle. Biel połączona z czernią stanowi czystą formę i nadaje elegancji.
Biel jest najjaśniejszą barwą jest też neutralna, wywołuje uczucie spokoju. (Apple)

Podsumowanie

Powyżej opisałam tylko niektóre podstawowe kolory używane w marketingu, jeśli chcecie więcej takich wpisów lub dowiedzieć się więcej na ten temat piszcie w komentarzu.

A jakie kolory sprawdzają się na waszej stronie?

 
źródła:
https://landingi.com/pl/blog/7-sposobow-optymalizacji-przycisku-call-action
https://www.callpage.pl/blog/kolory-w-marketingu
https://blog.kissmetrics.com/color-psychology/?wide=1
https://blog.kissmetrics.com/how-colors-affect-conversions/
http://semahead.pl/blog/ktory-kolor-klika-sie-najlepiej-o-marketingu-barw.html
https://freshmail.pl/blog/skuteczne-cta-13-przykladow-p3/

Przeczytaj również

Walentynkowe animacje – inspiracje nie tylko... Poniżej znajdziecie kilka ciekawych inspiracji z okazji Walentynek. Wiem, że właściwie jest już po tym święcie jednak kocha się cały rok a nie tylko w...
Nietypowe menu na twoją stronę – inspiracje... Menu na stronie internetowej odgrywa bardzo istotną rolę. W większości ogranicza się ona do bycia jedynie nawigacją ułatwiającą poruszanie się wewnątr...
Przykładowe zastosowanie efektu overlay (nakładki)... Dzisiaj pokaże wam kilka ciekawych efektów dzięki, którym będziecie mogli ożywić trochę wasze strony internetowe z pomocą miniaturek. Rozwiązania tego...
Ciekawe efekty Parallax / Paralaksy na stronę inte... Parallax po polsku paralaksa jest jednym z popularniejszych efektów stosowanych na stronach internetowych. Do stworzenia efektu prostej paralaksy nie ...