Co to jest persona?

Kategoria wpisu Blogowanie, Marketing Tagi: , , , on przez .


1 Gwizdka2 Gwizdki3 Gwizdki4 Gwizdki5 Gwizdki (Brak ocen)
Loading...

W brew pozorom to bardzo dobre i wcale nie dające się tak łatwo odpowiedzieć pytanie. Przeglądając internet natrafiłam na wiele różnych artykułów w których autorzy próbowali odpowiedzieć na to pytanie.

Przyznam szczerze, że po ich przeczytaniu sama nie wiem czy dostatecznie rozumiem to pojęcie. Dlatego też poniżej zamieściłam linki do kilku z tych artykułów, które z pewnością rozjaśnią wam to pojęcie. Ogólnie rzecz ujmując persona to nasz potencjalny modelowy „klient” – przykładowa osoba do której kierujemy treści.

przykładowe persony

przykładowe persony

Nie należy jej jednak mylić z grupą docelową. Grupa docelowa będzie się bowiem składać z kilku person.

Jak tworzymy prersony?

Modelowego klienta stworzyć możemy na podstawie danych jakie uzyskujemy od naszych klientów. W celu ich uzyskania możemy:

  • przeprowadzać wywiady z klientami / użytkownikami
  • przeprowadzić badania kontekstowe
  • ankiety, testy z użytkownikami
  • lub sugerować się danymi analitycznymi pochodzącymi np. Google Analytics czyli statystyk

Na ich podstawie będziemy mogli zbudować obraz „przeciętnego” klienta przedstawiciela swojej grupy.

To jakie informacje będą nas interesować podpowiedzieć może zamieszczony w treści obrazek. Tak więc interesuje nas:

  • płeć
  • wiek
  • aktualny stan cywilny
  • wykonywany zawód i wykształcenie
  • miejsce zamieszkania
  • zainteresowania (hobby)
  • potrzeby, dążenia i oczekiwania
  • codzienne problemy

Do czego właściwie są nam potrzebne persony?

Zdaniem persony jest w praktyce ułatwienie nam pracy. Dużo łatwiej tworzy się coś pod jedną lub kilka osób niż pod dużą grupę. I tak tworzymy:

  •  landing page,
  • opisu aktualnej promocji,
  • przygotowanie mailingu

Z ofertą skierowaną do tej konkretnej „przykładowej osoby” – z towarem dopasowanym do jej potrzeb. Jeżeli dobrze stworzyliśmy persony to pozostali członkowie grupy docelowej będą również zainteresowani ofertą. Prawdopodobnie nie całą, ale jej częścią.

Warto przeczytać!

co to jest persona a raczej kim jest

Persona – co to jest i po co Ci to?

jak tworzyć persony i o co w tym chodzi

Persony – czym są, dlaczego warto je wykorzystywać i jakiego narzędzia użyć?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *