Jak rozpoznać czcionkę, font umieszczony na obrazku

Błędy jakie możemy popełnić podczas prowadzenia kampanii Google Ads

Czas czytania: 3 minut

Podczas prowadzenia kampanii w Google Ads (dawniej Adsense) – czyli kampanii reklamowych w Google możemy naprawdę popełnić całkiem sporo niekiedy głupich błędów.

Spora część tych błędów może wynikać z braku wiedzy na temat Google Ads. Problem może szczególnie jeśli jest to nasza pierwsza akcja promocyjna. Nie wiemy wtedy jeszcze do końca jak taki proces będzie wyglądał, do tego czasem dochodzi ekscytacja a czasem i zdenerwowanie. Możemy wtedy np. nie zwrócić uwagi na to co mówi do nas osoba, która będzie dla nas prowadziła kampanię.

Prowadzić kampanię samemu czy z pomocą agencji?

W większości przypadków lepiej jest prowadzić kampanię z pomocą agencji. Jest tak dla tego, że nie zawsze posiadamy odpowiednią wiedzę by samodzielnie skonfigurować Google Ads. W efekcie utworzone przez nas kampanie mogą być mało efektywne i bardzo stresujące. Szczególnie w stacji kiedy będziemy musieli umieścić odpowiednie kody śledzenia na witrynie.

Dlatego lepiej skorzystać z pomocy agencji (najlepiej sprawdzonej z polecenia). Eksperci z tej agencji wykonają za nas wtedy:

  • cały proces konfiguracji,
  • pomogą dobrać odpowiednie frazy,
  • doradzą nam jakie usprawnienia lub informacje jeszcze powinny zostać umieszczone w witrynie (szczególnie istotne w przypadku sklepów internetowych)

O samej konfiguracji można by naprawdę dużo napisać – a po każdej aktualizacji Google dodać jeszcze więcej informacji. Nas ona jednak w tym momencie specjalnie nie interesuje. Mamy się bowiem zająć błędami jakie mogą zostać popełnione w momencie kiedy nasza kampania jest już wdrożona.

Częste błędy popełniane podczas prowadzenia kampanii

Bez względu na to kto prowadzi kampanię i jakie niedociągnięcia popełni podczas jej konfiguracji istnieje grupa nie prawidłowych zachowań, które mogą mieć na nią wpływ później. Skórki też mogą być inne w zależności od zaistniałej sytuacji.

Wyszukiwanie w Google fraz na, które się pozycjonujemy!

To dość popularny błąd najczęściej wywoływany przez zwykłą ludzką ciekawość. Zastanawiamy się po prostu czy nasza reklama się wyświetla. Może to mieć jednak negatywny wpływ. Jeśli zbyt często będziemy ją sprawdzać przestanie się ona pokazywać. Google może bowiem uznać, że się nie interesujemy.

Klikanie w nasze reklamy!

Klikanie w reklamy też nie jest wskazane. Tym razem jednak poprzez kliknięcie zużywamy nasz budżet na reklamę. Dla Google obojętne jest kto wejdzie za pomocą linka i tak pobierze za tą czynność opłatę. Takie klikanie może więc doprowadzić do sytuacji, że nasza reklama szybciej się zakończy.

Zbyt mały budżet

Nie oszukuj się prawdopodobieństwo, że tylko ty będziesz się promował na daną frazę jest bardzo małe. Było to możliwe może jeszcze klika lat temu, jednak obecnie był by to fenomen. I mnie osobiście trochę by zaniepokoił – bo skoro hasło jest mało popularne to czy ktoś w ogóle tą frazę wpisuje. Zazwyczaj więc odbywa się coś w rodzaju „aukcji” – gdzie brane są pod uwagę różne czynniki takie jak jakość reklamy, opłata za kliknięcie oraz kilka innych czynników. Zdarza się więc czasem, że strona nad nami ma mniejszą opłatę niż nasza. Jest tak dla tego, że Google uznał ją za lepszą.

Dlatego budżet musi być dobrany z głową tak by nie skończyły się nam pieniądze od razu po kilku kliknięciach w link.

Odpowiednio duży buret będzie też potrzebny jeśli będziemy chcieli się reklamować na wiele różnych fraz i prawować różne usługi lub produkty.

Ładowanie kampanii za późno / z opóźnieniem

Kiedy nasz budżet się skończy (zostanie wyklinany) a my chcemy kontynuować działania dobrze jest zadbać o doładowanie konta na czas. Jeśli tego nie zrobimy kampania zostanie przerwana i będzie to mieć negatywny wpływ na efekty.

Reklamowanie nie przygotowanej do tego celu podstrony / strony

Jeśli chcemy by nasze produkty lub usługi dobrze się promowały nasza witryna musi być odpowiednio przygotowana. Choć brzmi to może strasznie chodzi jedynie o to by strona lub strony, na które będziemy się promować zawierały odpowiednie treści np. w przypadku sklepu internetowego brakuje informacji o terminach dostaw lub form płatności.

Oczekiwanie natychmiastowych efektów

Obawiam się, że proces reklamowy nie jest natychmiastowy. Efekt jest szybszy niż w przypadku pozycjonowania (choć krótkotrwały – jak skończy się budżet zainteresowanie również). Poza tym zanim nasza reklama zostanie dopuszczona do wyświetlania Google musi ją zweryfikować. Proces ten może zająć nawet kilka dni. Jednym z celów weryfikacji jest sprawdzenie zgodności z prawem dodawanej reklamy.

Zmiany na koncie

W czasie prowadzenia kampanii nie należy też wprowadzać zbyt wielu zmian na koncie. Szczególnie jeśli korzystamy z usług agencji. Nasze działania mogą mieć bowiem negatywny wpływ na przebieg kampanii. Mogą ją np. przerwać lub zmienić jej ustawienia.


Jak widać tych błędów jest całkiem sporo – choć i tak z pewnością jakieś pominęłam. Dlatego jeśli macie swoje własne propozycje piszcie w komentarzu tu lub na Facebooku.

%d bloggers like this: