Co to jest Up-Selling – Definicja?

Czas czytania: < 1 minut

Up-Selling jest jedną z technik sprzedaży produktu, której głównym zdaniem jest przedstawienia a następnie sprzedaż produktu o wyższym standardzie niż ten, który aktualnie go interesuje.

Oczywiście produkt ten powinien mieć więcej funkcjonalności i być a przynajmniej wydawać się lepszy. Celem tego przedsięwzięcia jest oczywiście uzyskanie wyższej kwoty sprzedaży.

Na czym polega Up-Selling?

Praktycznie polega to na oferowaniu klientowi / czytelnikowi podobnego lub takiego samego produktu jednak z dodatkowym benefitem. Takim jak:

  • lepszy wygląd (np. inny kolor, kształt),
  • dodatkowe opcje,
  • większy rozmiar (np. duży napój zamiast małego).

Klienci są w tedy gotowi zapłacić wyższą ceną. A nam właśnie o to chodzi, by sprzedać produkt w jak najlepszej dla nas cenie.

Różnice pomiędzy cross-selling i up-selling
Różnice pomiędzy cross-selling i up-selling

Czego dotyczy?

Oczywiście Up-Selling nie dotyczy no tylko urządzeń. Równie dobrze mogą to być np. 

  • miejsca w samolocie,
  • autokarze,
  • kinie czy teatrze,
  • książki,
  • produkty spożywcze.

Droższe miejsca nie koniecznie dużo lepsze, ale np. bliżej wejścia, wyjścia, odpowiedniej odległości od ekranu by dobrze widzieć. Taki produkt, usługa automatycznie dzięki temu może stać się droższe, bardziej ekskluzywne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*Wyrażam zgodę na przechowywanie i przetwarzanie moich danych na potrzeby umieszczenia mojego komentarza.
*W przypadku gdy treść komentarza narusza prawo Polskie i dobro oraz uczucia innych osób Administrator, zachowuje prawo nie publikowania go