Czy BeReal odnajdzie swoje miejsce w polskim marketingu?

Czas czytania: 2 minut

Aplikacja BeReal podbija internet. Coraz więcej użytkowników decyduje się na pobranie apki, jednak pojawia się pytanie – czy są to chwilowe pobrania z ciekawości, czy też BeReal pozostanie w telefonach użytkowników i będzie mierzyć się pod kątem ilości użytkowników z Instagramem czy TikTokiem. Co warto wiedzieć o BeReal? Czy ma potencjał marketingowy i sprawdzi się w Polsce? Sprawdźmy!

Czym jest BeReal?

BeReal to nowa aplikacja społecznościowa, której przesłaniem głównym jest „przywrócenie autentyczności w sieci”. Została założona w 2020 roku przez Alexisa Barreyata i początkowo dostępna wyłącznie we Francji. Później dofinansowana została przez korporację Andreessen Horowitz (będącego też inwestorem w Clubhouse, OpenSea czy Substack) i zyskała zasięg światowy. Głównym rynkiem okazały się Stany Zjednoczone, ale obecnie prężnie rozwija się również w Europie, w tym w Polsce.

Jak działa aplikacja BeReal?

BeReal nie jest skomplikowaną aplikacją. Zachęca użytkowników do spontaniczności – każdy użytkownik raz dziennie otrzymuje powiadomienie z apki o treści „it’s time to be real”. Jego zadaniem jest wykonanie zdjęcia w ciągu dwóch minuty temu, co akurat robi. Ograniczony czas ma sprzyjać właśnie spontaniczności i realizmowi sytuacji. Po upływie tego czasu przednia i tylna kamera uwieczniają to, co akurat znajduje się w ich zasięgu. Zdjęcie zostaje udostępnione znajomym albo po wyrażeniu zgody wszystkim użytkownikom.

Co istotne, posty innych osób stają się widoczne dla użytkownika dopiero wtedy, gdy opublikowane zostanie własne zdjęcie. Fotografie znikają po upływie 24 godzin. Nie ma tu upiększających filtrów, długich podpisów czy linków do reklam produktów, a zatem czy a BeReal jest miejsce na prowadzenie działań marketingowych?

Potencjał marketingowy aplikacji BeReal

Na początku października 2022 r. BeReal miało na swoim koncie blisko 8 milionów pobrań. Zdaniem ekspertów jest to jedna z najszybciej rozwijających się platform społecznościowych. W związku jednak z tym, że w aplikacji nie zbiera się polubieni ani obserwujących, a przy tym nie ma też miejsca na płatne reklamy czy kampanie influencerskie. Chyba, że mowa o kreatywnych działaniach, które nie są sprzeczne z polityką BeReal.

Jak prowadzić działania marketingowe w BeReal?

  • Prowadzenie profilu zza kulis działalności firmy. Na przykład w firmie modowej osoba odpowiedzialna za social media może tworzyć content ze szwalni, pokazów mody, eventów czy nawet biura. Pozwala to na budowanie autentycznej, przyjaznej klientowi marki.
  • Prawdziwy influencing. Jeśli ambasadorzy marki czy osoby biorące udział w jej kampaniach faktycznie korzystają z produktów brandu, to nawet przy BeReal będą w stanie to pokazać – np. wykonają zdjęcie w bluzie danej marki, zrobią w trakcie pracy foto laptopa, z którego korzystają albo uchwycą rower, którym się poruszają.
  • Wychodź poza schematy! Pewna meksykańska restauracja zaoferowała odbiorcom BeReal darmowe posiłki. Jak? Wykonała zdjęcie, na którym znalazła się niekrzykliwa karteczka z kodem zniżkowym. Pierwszych sto osób, które wykorzystały kod, mogły zjeść za darmo.

Jak widzisz, aplikacja BeReal dopiero się rozkręca. To, czy odniesie sukces, zależeć będzie od tego, czy społeczność jest gotowa na taką spontaniczność. Z całą pewnością w apce drzemie pewien potencjał reklamowy, ale będzie on wymagał większych starań niż w innych mediach społecznościowych. Interesują Cię kreatywne kampanie reklamowe? Odwiedź stronę specjalistów w tej dziedzinie: https://tearsofjoy.pl/.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*Wyrażam zgodę na przechowywanie i przetwarzanie moich danych na potrzeby umieszczenia mojego komentarza.
*W przypadku gdy treść komentarza narusza prawo Polskie i dobro oraz uczucia innych osób Administrator, zachowuje prawo nie publikowania go