SXO Search Experience Optimization

Czym jest SXO? W czym może pomóc twojej witrynie!

Czas czytania: 2 minut

SXO (Search Experience Optimization ) to strategia będący wynikiem połączenia ze sobą dwóch innych czyli SEO i UX. W ostatnich latach dość sporo mówiło się o obu. Jednak bardzo często nie łączyło się obu technologi w parę. Można wręcz uznać, że twórcy stron internetowych i pozycjonerzy nie koniecznie grali w jednej drużynie. Każdy z nich bowiem zwracał uwagę na co innego.

SEO + UX = SXO

Aby lepiej zrozumieć czym jest SXO należy poznać znaczenie obu skrótów, z których powstała ta nazwa. I tak SEO to skrót od Angielskich słów Search Engine Optimization – co można na język Polski tłumaczyć jako Optymalizacja Pod Przeglądarki Internetowe. UX z kolei to skrót od User Experience czyli dosłownie doświadczenia użytkownika, a konkretnie to jak on odbiera daną rzecz. W tym przypadku stronę internetową.

SEO +UX z czego składa się

Oznacza to, że w SXO nie liczy się tylko to jak strona została zoptymalizowana pod algorytm wyszukiwarek (w Polsce gównie Google), ale też to czy docelowi użytkownicy mogą łatwo się na niej odnaleźć. Nie mają problemów z poruszaniem i w miarę szybko trafiają do zasobu, którego szukali np. produktu w sklepie internetowym

Na czym polega SXO?

SXO jest więc strategią budowania nie tylko samej widoczności witryn, ale również ma wpływać na zatrzymaniu na niej użytkowników. Szczególnie jest to istotne w przypadku sklepów internetowych czy blogów gdzie zależy nam na tym by klient:

  • dokonał zakupu,
  • zainteresował się naszą
    • ofertą
    • treścią.

Akcentacyjne wizualnie i intuicyjne witryny mają większe szanse na zatrzymanie odbiorców a tym samym więcej okazji by zainteresować go czymś.

Sam wygląd to jednak nie wszystko istotna jest odpowiednia optymalizacja czyli właśnie SEO. Tak by móc dotrzeć do odbiorcy.

SXO a 2021

W 2021 roku SXO ma szczególne znaczenie. W tym roku bowiem w Polsce już oficjalnie jednymi z zaleceń Google dla witryn internetowych są łatwość poruszania się po stronie i czytelność witryny. Oznacza to, że to właśnie SXO jest optymalną strategią pozycjonowania.

Jednak by była poprawnie wdrożona dobrze by było gdyby część jej założeń była wzięta pod uwagę już w momencie projektowania i budowy strony. Pierwsza wstępna optymalizacja powinna leżeć bowiem już w kwestii osoby budującej stronę. Zdaje sobie sprawę, że nie zawsze można klientowi wytłumaczyć jaki wpływ na dalsze losy witryny będą miały jego decyzje. Nie mniej jednak o SEO zapominać nie można.