dlaczego warto prowadzić działania

Działania marketingowe na kilku platformach w social mediach?!

Czas czytania: 3 minut

Zazwyczaj kiedy podejmujemy się prowadzić jakieś działania marketingowe w social mediach zwykle decydujemy się je prowadzić na jednej lub kilku platformach. Co nie koniecznie jest dobrym pomysłem!

Prowadzenie działań marketingowych często wiąże się z duża ilością pracy. Bywa też bardzo męcząca szczególnie kiedy nie odnosimy w tym kierunku oczekiwanych rezultatów. A oczekiwania przerastają możliwości. Z kolei wykonywanie działań tylko w jednym miejscu bardzo mocno nas ogranicza, nie jesteśmy w stanie dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

Dlaczego prowadzenie działań tylko na jednej platformie to kiepski pomysł?

Jak z pewnością wiesz z własnego przykładu nie każda osoba korzysta z tych samych tych samych narzędzi. Jedni lubią Facebook inni Twitter czy Instagram – a to tylko przykłady popularnych platform społecznościowych i to w dużym uproszeniu. Oczywiście czasem korzystamy (a przynajmniej masz konta) z różnych platform, jednak robimy to z różnym natężeniem i częstotliwością. Tak samo będzie z odbiorcami pod tym względem mogą być oni bardzo do ciebie podobni lub skrajnie inni. Nie oszukuj się też doba ma 24h nie ważne czym będziesz się zajmować.

W praktyce oznacza to, że aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców trzeba by było prowadzić działania w kilku miejscach. W ten sposób zwiększa się prawdopodobieństwo dotarcia do swoich odbiorców. Nie jest to jednak takie łatwe.

Dlaczego prowadzenie działań tylko na jednej platformie to kiepski pomysł?
dlaczego warto mieć firmowy blog

Oczekiwania i potrzeby tworzenia contentu

Kiedy działamy w mediach społecznościowych cały czas należy pamiętać, że trzeba regularnie przygotowywać materiały. O ile na początku większość osób ma jakieś pomysły w kwestii tego co może umieścić to po pewnym czasie zaczynają się schody. Nie możemy bowiem pisać ciągle o tym samym.

W tym miejscu warto przypomnieć, że każda platforma ma nieco inne wymagania. To znaczy o ile na Facebooku możemy publikować różnego typu pusty to na Instagramie czy Tik Toku masz już określoną preferowaną formę komunikacji. W praktyce oznacza to, że czasem musimy na każdy portal przygotowywać materiały osobno.

Do tego dochodzi angażowanie odbiorców. Niestety bez tego może trudno nam być zyskać wiarygodność.

Komunikacja z marką – oczekiwania odbiorców

Obecnie wiele osób oczekuje, że będziesz w stanie odpowiedzieć na zapytanie lub komentarz praktycznie od ręki. W wielu przypadkach jest to nie realne.

Komunikacja kiedy prowadzi się samemu

Problem ten cię dotyczy szczególnie jeśli sam zamierzasz prowadzić swoje kanały. Przykładowo ja aktualnie jestem właśnie w takiej sytuacji. Po prostu nie jestem w stanie być cały czas pod komputerem lub innym urządzeniem z dostępem do Internetu. Jakie są tego skutki – zniecierpliwienie, urażenie uczuć odbiorców, brak feedbacku.

Myślę, że w takiej sytuacji np. 

  • na Facebooku warto jest umieścić informację, że samodzielnie prowadzi się daną stronę i odpowiada się w wolnej chwili,
  • na portalach gdzie jest taka możliwość dodać informację, że nikt wam nie pomaga.

Komunikacja z odbiorcą kiedy jesteśmy w zespole

Inaczej sytuacja wygląda kiedy masz zespół lub chociaż jedna osoba tobie pomaga. W takiej sytuacji możecie dzielić się obowiązkami. W zależności od ilości osób czy innych obowiązków i dobrej organizacji można nawet uzyskać efekt odpisywania w ciągu całej doby. Dodatkowo grupa może się uzupełniać np. braki wiedzy, mniejsze doświadczenie czy inne poglądy, pomysły.

Czasami też wystarczy dobry bot udający człowieka. Chociaż on nie koniecznie się sprawdzi jeśli prowadzisz jakiś specyficzny portal lub blog.

Jak w takim razie sobie radzić?

Przede wszystkim trzeba ogarnąć to jakiego typu treści, content są formą komunikacji na danej platformie. Jeśli nie masz specjalnie dużo czasu, zespołu i ograniczone środki warto zdecydować się na portale o zbliżonej tematyce na które nie trzeba przygotowywać specjalnie innych treści. Takimi miejscami mogą być np.:

  • Facebook – Twitter,
  • Twitter – LinkedIn,
  • Facebook – Instagram.

Głową muru się nie przebije więc czasami musimy na klatę przyjąć czasem nie realne czasem oczekiwania. Dlatego warto rozejrzeć się dobrze za różnymi pomocami, które ułatwią nam pracę. Narzędziami, które np. umożliwią tworzenie konkretnej treści czy planowanie konkretnej daty publikacji. Możliwość planowania jest często bardzo zbawienna i umożliwia dostarczanie odbiorcą treści w momencie kiedy chcesz a nie kiedy ty masz na to czas. Warto też sprawdzić, czy medium na które się zdecydujemy nie ma opcji automatycznej odpowiedzi. Ta opcja może być pomocna bo jeśli się ją dobrze skonfiguruje będzie informować odbiorców, że w tej chwili nie jesteśmy w stanie odpisać.

Warto przeczytać: