Jak dodać kod Google Analytics do WordPress?
Google Analytics jest obecnie najpopularniejszym narzędziem umożliwiającym dokonanie analizy odwiedzin użytkowników na stronach internetowych. Nażędzie to jest darmowe podobnie jak większość usług oferowanych przez Google. W podstawowej wersji oprócz statystyk odwiedzin możemy uzyskać z jego pomocą także informacje o osobach odwiedzających takie jak płeć czy wiek.
Co znajdziesz w tym wpisie
Jak pobrać kod Google Analytics
Na początek musimy mieć dodaną naszą witrynę do Google Analytics. Następnie po zalogowaniu i wejściu w nią odnajdujemy przycisk ADMINISTRACJA (przy zwiniętym bocznym menu przypomina trybik).
Następnie w nowo otwartym oknie w środkowej kolumnie odnajdujemy Informacje o śledzeniu, rozwijamy to pole i wchodzimy w Kod śledzenia.

Po kliknięciu otworzy się strona z której można pobrać kod:

Dodawanie kodu do WordPress
Dodanie bezpośrednio do kodu strony
Kod możemy dodać bezpośrednio w kod strony poprzez modyfikacje szablonu, a konkretnie pliku header.php.
Zmiany tej możemy dokonać na dwa sposoby. Wprowadzając zmianę poprzez Wygląd -> Edytor następnie odnajdujemy plik header.php.
Kod umieszczamy w sekcji najlepiej na samym początku.

Analogicznie możemy to zrobić korzystając z serwera FTP w tym wypadku jednak musimy po zalogowaniu się na serwer wejść wp-content/themes/nazwa-motywu. Tam odnajdujemy plik header.php
Niestety po aktualizacji skórki kod zostanie usunięty.
Dodawanie w trybie personalizacji
Niektóre motywy posiadają możliwość dopisania dowolnego kodu w nagłówku strony z poziomu personalizacji.
Dodawanie z pomocą wtyczki
Obecnie na rynku dostępnych jest kilka wtyczek łączących Google Analytics ze stroną internetową każda z tych wtyczek posiada oprócz dodawania kodu jeszcze inne opcje – jak np. podgląd statystyk w jej panelu administracyjnym.
Jedną z popularniejszych wtyczek integrujących jest Google Analytics for WordPress by MonsterInsights. Instalujemy ją analogicznie jak inne wtyczki.
Następnie po aktywacji w lewym panelu bocznym pojawi się ikonka z potworkiem oraz napisem Insight. Klikamy w nią i przechodzimy do ustawień.
Na samej górze odnajdujemy sekcję „Google Authentication” i wybieramy w niej opcję Click here to authenticate manually – czyli zidentyfikuj się ręcznie. Otworzy się w tedy nam pole z możliwością dodania naszego identyfikatora.

Na koniec wszystko zapisujemy.
Pierwsze raporty
Kod Google Analytics nie zacznie działać od razu. Na pierwsze wyniki będziemy musieli poczekać kilka naście godzin. W tym czasie zostanie zweryfikowane czy umieściliśmy kod prawidłowo i zaczną się tworzyć pierwsze statystyki.