jak wpłynąć na pozycję w wynikach wyszukiwania

Jak zwiększyć ilość odwiedzin na naszej stronie – pozycjonowanie

Czas czytania: 3 minut
how-to-choose-your-seo-provider

Aktualizacja -> 19.10.2020

Zbudowałeś już swoją stronę internetową z pomocą, której chcesz dotrzeć do jak największej grupy czytelników i potencjalnych klientów. Gratuluję! Twoja strona zawiera wszystkie niezbędne elementy związane z przez ciebie działalnością. Na blogu pełno jest ciekawych treści. Jednak czegoś ciągle brakuje… odwiedzin.

Dlaczego moja strona jest nisko w wynikach wyszukiwania?

Praktycznie nikt prócz twoich znajomych i ciebie nie odwiedza twojej strony. To niestety bardzo częsty problem. Z przykrością muszę ci w tym momencie powiedzieć “Takich jak ty jest miliony”. Nawet jeśli masz SUPER produkt to do czasu, aż nie znajdziesz sposobu na poinformowanie o tym ludzi dużych efektów się nie spodziewaj.

Więc co masz teraz zrobić? Jedną z najpopularniejszych (i najtańszych) metod, by zdobyć ruch na stronie (odwiedzających) jest pozycjonowanie. Dzięki tej metodzie można uzyskać wysoką efektywność oraz przyzwoitą jakość ruchu. Pozycjonowanie to jednak bardzo często ciężka praca. Praktycznie samodzielne pozycjonowanie jest bardzo trudne. Bardzo często nie posiadamy do tego celu odpowiedniej wiedzy, zaplecza i dużej ilości czasu. Proces ten bowiem jest długotrwały i praktycznie powinien być ciągły. Nie wystarczy pozycjonować się przez miesiąc. Konkurencja bowiem nie śpi i prawdopodobnie wykorzystuje te same metody.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie jest to szereg czynności jakie należy wykonać, w celu poprawy wyników wyszukiwania strony na konkretne frazy. Nie należy go też mylić z płatnymi działaniami takimi jak reklamy Google Ads. Najbardziej pożądanymi pozycjami są od 1 do 3.  Pozycjonowanie uznać można za skuteczne jeżeli strona w wynikach wyszukiwania występuje na pierwszej karcie. Według wielu źródeł użytkownicy internetu podczas szukania koncentrują się właśnie na niej. W praktyce rzadko wchodzą na dalsze strony niż 2 <. Wyjątkiem jest sytuacja kiedy szukają konkretnych informacji i nie znajdą ich na pierwszej stronie.

Proces pozycjonowanie najlepiej zacząć od optymalizacji kodu strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. Często odpowiednia optymalizacja kodu oraz wprowadzenie drobnych korekt w treści witryny stanowi połowę sukcesu.

Pozycjonowanie zalicza się do działań określanych jako e-marketing.

e-marketing co to jest do
e-marketing co to jest?

Jak pozycjonowanie wygląda naprawdę?

W praktyce pozycjonowanie to loteria. Wyszukiwarki internetowe bronią się przed próbami manipulacji wynikami wyszukiwania (a przynajmniej starają się). W tym celu co pewien czas dokonują aktualizacji stosowanego algorytmu wyszukiwania (aktualizacja ma też na celu przefiltrowanie treści tak by wyniki były jak najbardziej wartościowe). Algorytm jak nietrudno się domyśleć jest tajny. Jedyne co jest jawne to tak zwane zalecenia, które np. udostępnia Google. Na ich podstawie oraz obserwacji zachowań witryn firmy zajmujące się profesjonalnie pozycjonowaniem są w stanie określić przynajmniej częściowo jakie cechy i zachowania wyszukiwarka bardziej punktuje. Pojedynczej osobie jest więc ciężko dojść do wszystkiego.

W większości przypadków proces pozycjonowanie będzie polegał na zdobyciu jak największej ilości linków prowadzących do strony internetowej (tzw. backlinków). Dobry backlink powinien mieć anchor text z frazą kluczową, pod którą pozycjonujesz swój serwis. Za dużo obcych pojęć w jednym zdaniu? Bez zmartwień, poniżej umieściłam opisy tych pojęć.

  • Anchor text – to treść linka. Np. w tekście linkujesz frazę “pozycjonowanie” tak, by prowadziła do twojej witryny – to właśnie jest anchor text.
  • Fraza kluczowa – to fraza, na którą się pozycjonujesz w wyszukiwarce. Np. chcesz, aby internauta po wpisaniu “pozycjonowanie” ujrzał link do twojej strony.

Na co trzeba zwrócić uwagę optymalizując stronę?

Inną istotną informacją jest tempo optymalizacji strony i pozycjonowania. Musi być ono dostosowane do wielu czynników takich jak

  • wiek domeny
  • ilości wprowadzanych zmian
  • jak często wprowadzamy na stronie zmiany
  • czy strona była już wcześniej pozycjonowana
  • szybkość ładowania strony (im szybciej się ładuje strona tym lepiej)
  • czy jest dostosowana do różnych urządzeń
  • czy obrazy i grafiki posiadają znacznik ALT (z pomocą, którego można opisać zawartość zdjęcia)
  • strona musi zawierać konkretną treść a nie np. same zdjęcia lub katalog produktów

Wyszukiwarki nie lubią dużych ilości zmian na raz przy czym lubią strony na których się „coś dzieje” (np. blogi, aktualności). Jeśli co jakiś czas coś zmieniamy na stronie lub mamy starą domenę – mogą potraktować optymalizację jako naturalny proces. Uznać, że zaktualizowaliśmy stronę lub mamy bloga. Jednak nowa domena – może zostać zupełnie inaczej potraktowana. Jej pozycja na jakiś czas może spaść. W takiej sytuacji trzeba ją obserwować. I być może wycofać część zmian.

Przeczytaj także: