Dla kogo sklep internetowy? Czyli kiedy pora na e-commerce?

Czas czytania 3 minuty

Wiele osób poza życiem zawodowym posiada również różne pasje. Czasem z pomocą tych pasji tworzyć możemy różnego typu materiały / produkty, którymi mogą być zainteresowane inne osoby.

Jednak od tak nie możemy sprzedawać bądź świadczyć usług. Jedną z opcji jakie posiadamy w takiej sytuacji mamy jest np. założenie działalności gospodarczej, dołączenie do inkubatora przedsiębiorczości (uwaga. jest też coś takiego jak działalność nie rejestrowana) co umożliwia legalne zarabianie na naszych działach. Dzięki tym działaniom będziemy mogli oferować nasze produkty w pełni legalnie naszym klientom np. z pomocą sklepu internetowego.

Co warto wiedzieć o działalności gospodarczej oraz inkubatora przedsiębiorczości?

Tak więc w dużym skrócie przedstawia się to następująco:

typdziałalność gospodarczainkubator
nazwa / typ działalnościfirmastartup
ZUS + podatkiTAK / TAKNIE / TAK
płacimy opłatę członkowską
opcjonalnie zatrudniamy się na umowę zlecenie w tedy płacimy ZUS jak zwykły pracownik
wydatkipierwsze 2 lata średniestałe
dofinansowania unijneTAKrzadko
sprzęt, oprogramowanie, adres działalnościsami musimy wszystko zorganizowaćinkubator daje nam adres, oprogramowanie
przyszłośćdomyślna forma działaniadobre na start – by przetestować pomysł

Oczywiście jest też możliwość prowadzenia działalności nie rejestrowanej w celu sprzedaży lub świadczenia usług. W tym wypadku jednak nasz dochód nie może przekraczać kwoty ustalonej w przepisach. Jest to kwota miesięczna i na koniec miesiąca trzeba się rozliczyć z urzędem podatkowym. Najpierw warto jednak samodzielnie zapoznać się z tego typu działalnością gdyż wielu pracowników urzędów zapomina o takiej formie działalności (a jest inny podatek i nie płaci się ZUS).

Czym zajmuje się branża e-commerce?

E-commerce (handel elektroniczny) to w praktyce sprzedaż zarówno towarów jak i usług za pomocą Internetu. Tego typu działalność może otworzyć przed nami zupełnie nowe możliwości. Sklep internetowy może nam umożliwić sprzedaż produktów i usług dużo szerszemu gronu klientów. Czasem też tym do, których nie mielibyśmy dostępu przy tradycyjnie prowadzonym działaniom. No cóż taka niestety jest prawda.

Oczywiście wcale nie jest prosto rozpocząć taką działalność. Bo przecież trzeba jakoś dotrzeć do klienta – a to w natłoku Internetu wcale nie jest takie proste. Szczególnie jeśli nie do końca prawidłowo przygotowaliśmy nasz sklep. Trzeba też pamiętać, że by sprzedawać w e-sklepie trzeba mieć zarejestrowaną działalność gospodarczą lub być startupem.

Dla kogo dobrym rozwiązaniem będzie sklep internetowy?

Wbrew pozorom sklep internetowy może okazać się świetnym rozwiązaniem dla wielu osób. Rozwiązuje on bowiem częściowo problem zakupu kasy fiskalnej – prowadząc e-sklep nie musisz jej mieć o ile wszystkie swoje produkty sprzedajesz z jego pomocą. Dlatego świetnie sprawdza się:

  • dla osób sprzedających własne produkty np.
    • e-booki, książki papierowe
    • produkty wirtualne
    • produkty handmade – czyli ręcznie robione
  • różnego typu artykuły sprzedawane w sklepach stacjonarnych np.
    • gry, zabawki
    • książki
    • chemie gospodarczą
    • ubrania, obuwie i akcesoria
    • e-produkty
    • i wiele innych
Dla kogo sklep internetowy Czyli kiedy pora na e-commerce
Komu przyda się sklep internetowy

Gdzie prowadzić działania e-commerce?

Obecnie sklep możemy założyć prawie wszędzie. Najlepszym a przynajmniej dającym nam największe pole do popisu jest jednak własny serwer. W praktyce bowiem możemy na nim postawić prawie dowolny typ sklepu. Dobrze też przy jego budowie skorzystać z pomocy specjalisty by zrobić to dobrze i o niczym nie zapomnieć.

O typach sklepów internatowych przeczytasz tutaj.

Czy e-sklep potrzebuje bloga?

TAK – jak najbardziej! Dzięki niemu będziemy mogli przybliżyć naszym klientom sprzedawane produkty i spróbować zacząć budować z nim więź. Dodatkowo nasz sklep zyska na wiarygodności. Szczególnie jeśli nasza marka jest nowa na rynku lub mało znana. Posty z bloga mogą też okazać się przydatne do tworzenia newsletteru i publikacji w social media.

Podsumowanie

Jak widać sklep internetowy to potężne narzędzie oferujące nam szeroki zakres możliwości. A to w jaki sposób je wykorzystamy zależy od nas samych. Warto też pamiętać, że czasem naszym jedynym ograniczeniem jesteśmy my sami, a przyczyną jest strach przed porażką.

Koniecznie przeczytaj: