Kto pracuje w firmach zajmujących się SEO? (pozycjonowaniem)
Dziś będzie trochę luźniejszy temat aczkolwiek taki, który niektórych może zainteresować.
Chce bowiem opowiedzieć o tym z jakimi ludźmi miałam do czynienia podczas pracy w różnych firmach zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych. Pierwszym i zapewne dobrym skojarzeniem będzie, że w tego firmach na pewno pracują informatycy. To skojarzenie na logikę w końcu firmy takie świadczą często dużo więcej usług a tym samym muszą zatrudniać specjalistów.
Kto zajmuje się SEO w firmach pozycjonerskich?
Jednak w tej branży informatycy to nie to nie jedyni pracownicy. Całkiem sporo osób to typowi humaniści:
- dziennikarze,
- językoznawcy,
- spotkałam nawet teatrologa a to dopiero czubek góry lodowej.
Branża ta jest bowiem dość specyficzna i wiedza z różnych dziedzin może okazać się bardzo pomocna.
Dla wielu osób, które miałam okazje poznać firma z branży SEO była pierwszym miejscem gdzie miała okazję spotkać się z IT. I z pewnością przeżyć lekki szok kulturowy.
Co robią humaniści w branży SEO?
I teraz zapewne w waszych głowach pada pytanie „Humaniści a co oni tam niby mają do robienia?„.
Okazuje się, że mają i to całkiem sporo. A ich obowiązki potrafią być rożne od:
- pisania zoptymalizowanych tekstów na strony klientów,
- redagowania różnych artykułów na blogi czy do katalogów, copywriting,
- przygotowywanie zaawansowanych audytów stron.
A nawet wprowadzanie tych ostatnich w życie (to że ktoś jest humanistą nie znaczy, że nie może nauczyć się programować). Na dzień dobry często firmy organizują kursy wprowadzające i doszkalające.
Całkiem spore grono humanistów funkcjonuje również w innych firmach zajmujących się IT. I odnosi w nich całkiem spore sukcesy (często większe niż informatycy po studiach).
Część z tych osób decyduje się później na dalszą edukację. Dzięki czemu mogą sprawdzić się na innych stanowiskach takich jak: analityk, a nawet programista.
Jednym słowem kierunek studiów nie determinuje tego czym możesz się zajmować.