Pozycjonowanie stron typu One Page – na co zwrócić uwagę!

Pozycjonowanie stron typu One Page - na co zwrócić uwagę!
Czas czytania 2 minuty

Pozycjonowanie stron typu One Page jest zdecydowanie trudniejsze niż tradycyjnej strony niemniej jednak jest możliwe.

Wymaga jednak od nas to trochę więcej pracy. Dodatkowo trzeba jeszcze bardziej zwrócić uwagę na to co umieszczamy na tego typu witrynie.

Co to jest strona typu One Page?

Jak sama nazwa wskazuje jest to witryna internetowa zbudowana z jednej podstrony podzielonej na tematyczne sekcje. Witryna jest więc zbudowana tylko ze swojej strony głównej. Oznacza to, że wszystkie istotne informacje o naszej firmie lub działalności muszą w ramach tej jednej strony zostać zagospodarowane.

Jakiś czas temu porównywałam na blogu One Page i Leanding Page w tym porównaniu znajdziecie nie co więcej informacji jakie inne jeszcze ciekawe cechy posiada taka witryna. Na chwilę obecną prawdziwych stron typu One Page jest raczej nie wiele. Wiele z nich choć wydaje się do nich należeć tak naprawdę posiada jedynie strukturę strony głównej imitującą One Page (podzieloną na różnotematyczne sekcje) oraz podstrony (niekiedy nie dostępne z poziomu menu).

Podsumowując stroną typu One Page nie może więc być:

  • blog
  • portal internetowy
  • forum
  • sklep internetowy
  • witryna składająca się z więcej niż jednej podstrony

Dużo osób decyduje się na ten typ strony ponieważ są one nieco tańsze i pozornie wymagają mniejszego nakładu pracy. Dodatkowo często wyglądają na bardzo nowoczesne.

hybryda one page i multi page porównanie
hybryda one page i multi page

Jak wygląda pozycjonowanie strony typu One Page?

Pod wieloma względami nie odbiega ono od pozycjonowania innych witryn internetowych. Czyli wybieramy do strony odpowiednie słowa kluczowe, ustawiamy meta tagi. Dbamy też o inne elementy witryny jak szybkość wczytywania czy optymalizację obrazów (znaczniki ALT).

W przypadku tego typu witryny może być ona cięższa niż każda inna strona. Bo to przecież na niej zamieszczamy wszystkie nasze materiały. Często też problem z szybkością ładowania nie występuje na komputerach stacjonarnych a dopiero na urządzeniach mobilnych. Gdzie okazuje się, że np. zdjęcia naszych produktów są za duże i za ciężkie. Warto tu więc rozważyć inny sposób ładowania zdjęć.

Na co szczególnie zwrócić uwagę!

Przede wszystkim na treść, musi być ona w miarę unikalna i rozbudowana. Tak by mogła wyróżnić nas na tle konkurencji. Do najłatwiejszych działań może to nie należeć, gdyż mamy bardo mocno ograniczone możliwości rozbudowy witryny. Dlatego też musi być to treść dobrze przemyślana i podzielona w logiczny sposób.

Z tego powodu dzielimy jej zawartość na sekcje, które nie będą ani za długie ani za krótkie. Dodatkowo muszą a przynajmniej powinny mieć one swoje odzwierciedlenie w menu. I tu uwaga menu nie jest z gumy. Zawsze ma jakieś ograniczenia jak nie długości to czytelności. Pamiętajcie strona tak naprawdę nie jest dla was a dla waszych klientów. To oni mają się czuć na niej dobrze!

Kolejnym aspektem jest odpowiednia ilość linków prowadzących do naszego serwisu. Dobrze jest zadbać o to by były one wartościowe i zróżnicowane. Czyli np. nie same katalogi, fora lecz także artykuły sponsorowane na różnych blogach (lub jakaś inna forma).

Podsumowanie

To oczywiście nie wszystko. Jak zwykle pozycjonowanie jest tematem rzeką. Dlatego jeśli wy macie jakieś uwagi lub chcieli byście dodać coś od siebie piszcie w komentarzach. Nie bójcie się pytać Feedback to bardzo ważny aspekt zarówno nauki jak i pisania bloga.

Warto przeczytać: