Recykling treści - na czym polega?
|

Recykling treści – na czym polega?

Czas czytania: 2 minut

Tworzenie praktycznie co tydzień nowych treści takich jak artykuły, filmy czy grafiki dla wielu właścicieli blogów czy stron internetowych jest bardzo trudne.

Zabiera też sporo cennego czasu, który można by poświecić na inne cele. Takie jak np. przygotowanie jednego dłuższego artykułu, ankiety czy chociaż by promocję i sprzedaż naszych produktów.

Tworzenie nowych treści bywa problematyczne

Tworzenie co chwilę nowych treści (content marketing) wymaga od nas nie tylko szukania nowych tematów, ale wiąże się także:

  • z szukaniem wartościowych źródeł,
  • dużą liczbą przeczytanych artykułów,
  • poświęceniem niekiedy sporej ilości czasu na dogłębne (lub też nie) zapoznanie z tematem,
  • by na końcu napisać, stworzyć coś nowego.

Często przy tego typu pracy można odnieść wręcz wrażenie jak byśmy pracowali na dodatkowy etat. Co gorsza nikt nam za to często nie da dodatkowych pieniędzy.

W praktyce jednak tak nie zawsze musimy tworzyć coś nowego! Kiedy tworzymy np. bloga przez wiele lat posiadamy na nim bardzo już dużo treści. Treści, które można ponownie wykorzystać! Czyli jak gdyby poddać recyklingowi.

wiecznie zielony tekst - evergreen content
wiecznie zielony tekst – evergreen content

Co jest recykling treści?

Z pewnością każdy z was spotkał się kiedyś z „recyklingiem”. Mamy z nim do czynienia w sytuacji kiedy np. ze starych plastikowych butelek produkuje się opony czy różnego typu materiały poliestrowe. W praktyce jednak chodzi o ponowne wykorzystanie zasobu. Analogicznie jest z treściami (grafikami, video).

Tak więc recykling treści to ponowne wykorzystanie stworzonych wcześniej materiałów jednak w nieco zmienionej formie. Nie chodzi tu jednak o publikowanie co chwilę tych samych treści. W końcu nie możemy w mediach społecznościowych czy w mailingu wysyłać co chwilę tego samego obrazka czy artykułu. Trzeba to robić z głową lub pomysłem.

Sposoby na recykling treści

Czyli np.:

  • zaktualizować artykuł o nowe informacje,
  • zrobić z niego (i być może innego artykułu) e-book,
  • stworzyć infografikę na bazie istniejącej już treści,
  • wykonać podsumowanie przeprowadzonego jakiś czas wcześniej webinaru,
  • zrobić z artykułu podcast lub wideo,
Recykling treści co to jest i na czym polega
recykling treści co to jest

To oczywiście przykłady. Bo ograniczeniem czasem bywa jedynie nasza własna wyobraźnia.

Dlaczego warto recyklingować treści?

Recykling treści jest bardzo dobrym rozwiązaniem ponieważ oszczędza nam dużo czasu. Często też nie musimy nigdzie niczego szukać bo większość materiałów już posiadamy.

Dodatkowo recykling może pomóc nam przygotować treści w innych formatach jakie obecnie już posiadamy. Dzięki czemu będziemy mogli dotrzeć z nimi do nowego grona odbiorców. Materiały te później można też użyć w mediach społecznościowych. Czasami w miejscach gdzie wcześniej nie było na nie miejsca.

Częste błędy popełniane podczas recyklingu

Najczęstszym błędem przy recyklingu jest wykorzystywanie ciągle tych samych treści w dokładnie takiej samej formie. Recykling to nie duplicate content. Nie chcemy więc dublować treści a je odświeżyć lub dostarczyć w nowym formacie. Tak by nie nudzić docelowych odbiorców.

Bardzo często zapomina się również o aktualności danego contentu. Treści potrafią się bowiem dezaktualizować a nam zależy na jak największej wiarygodności.

źródła:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*Wyrażam zgodę na przechowywanie i przetwarzanie moich danych na potrzeby umieszczenia mojego komentarza.
*W przypadku gdy treść komentarza narusza prawo Polskie i dobro oraz uczucia innych osób Administrator, zachowuje prawo nie publikowania go