sesja wizerunkowa

Sesja wizerunkowa – jak cię widzą tak ci płacą

Czas czytania: 2 minut

Sesja wizerunkowa to kolejny sposób na budowanie wizerunku firmy w kanałach komunikacji. Obok portretów biznesowych i zdjęć korporacyjnych to właśnie sesje wizerunkowe są aktualnie najbardziej popularną formą zdjęć o charakterze biznesowym.

Sesja wizerunkowa – co to takiego?

Klasyczna fotografia biznesowa najlepiej znana jest z okładek The Financial Times, Harvard Business czy Forbes, na których możemy oglądać twarze i sylwetki światowych liderów biznesu. Klasyczne portrety biznesowe ukonstytuowały się jako synonim zdjęć biznesowych i w takim równaniu z powodzeniem funkcjonują od lat. Na ich tle sesja wizerunkowa jako najmłodsze dziecko fotografii biznesowej jest odpowiedzią na nieco inne, współczesne potrzeby wizerunkowe. To zdjęcia odchodzące od kanonu klasycznej fotografii. W odróżnieniu od portretów biznesowych zdjęcia wizerunkowe skupiają się nie tylko na osobie fotografowanej, ale prezentują wizerunek w szerszym, wciąż w pełni profesjonalnym ujęciu.

Sesja wizerunkowa – dla kogo?

Sesja wizerunkowa jest atrakcyjną propozycją dla młodych, dynamicznie rozwijających się firm, które chcą w profesjonalny sposób zarządzać swym wizerunkiem. Pół-formalny charakter sesji wizerunkowej pozwala na budowanie od podstaw przyjaznego oblicza firmy, co dla młodych przedsiębiorców stanowi często nieocenione wsparcie marketingowe.

Sesje wizerunkowe to zdjęcia wykonywane często w siedzibie firmy. Prezentują ludzi w ich środowisku pracy, podkreślają twórczą atmosferę i dynamikę. Nacechowane pozytywną energią, uwiarygodnione pozbawioną formalnego dystansu formą stanowią świetny materiał wizerunkowy. Dzięki temu sprawdzają się doskonale wszędzie tam, gdzie chcemy pokazać nasz zespół jako przyjazny, otwarty i zarazem kompetentny.

Zdjęcia z sesji wizerunkowych pokazują również mniej oficjalne oblicze firmy, podkreślają możliwości i atrakcyjne warunki pracy, co często stanowi dodatkowe wsparcie wizerunkowe dla działów marketingu i HR. Pozwalają ocieplić istniejący już wizerunek. Mogą być więc również cennym materiałem wizerunkowym dla firm o ugruntowanej już pozycji.

sesja wizerunkowa dla firm

Zdjęcia biznesowe jako element strategiczny

Profesjonalne zdjęcia prezentujące zarówno liderów, jak również szeregowych pracowników firmy wykorzystywane są na stronach internetowej, blogu firmowym, social media czy portalach zawodowych nie bez powodu. Żyjemy w społeczeństwie obrazkowym, w którym w znaczącym stopniu postrzegani jesteśmy przez pryzmat tego co sobą reprezentujemy. Słynne „pierwsze wrażenie” na podstawie którego odbiorca tworzy na nasz temat trwałe wyobrażenie jest czynnikiem decydującym. Właśnie dlatego zdjęcia z sesji wizerunkowych stanowią jeden z elementów strategicznych. To główny i zarazem najważniejszy powód dla którego profesjonalne zdjęcia biznesowe cieszą się dziś tak dużą popularnością.

Dariusz Kempny- fotograf z Krakowa specjalizujący się w fotografii biznesowej potwierdza, że świadomość osób odpowiedzialnych za budowanie wizerunku jest dziś w tym temacie zdecydowanie większa: „Firmy dla których realizuję sesje biznesowe są dziś dużo bardziej świadome roli jaką odgrywają profesjonalne zdjęcia biznesowe w budowaniu wizerunku marki niż było to jeszcze kilka lat temu. Stąd coraz większa dbałość o to, by fotografie biznesowe prezentowane na stronie miały profesjonalny sznyt a wszystkie osoby reprezentujące firmę w kanałach social media posiadały dobre zdjęcia profilowe. Coraz częściej pytany jestem również o możliwość wykonania sesji wizerunkowej, zdjęć sytuacyjnych pokazujących firmę od kuchni. I muszę przyznać, że ten rodzaj fotografii biznesowej wyrasta powoli na najbardziej popularną formę kreacji wizerunkowej.”

W myśl zasady „jak nas widzą tak nam płacą” profesjonalna fotografia biznesowa jest fundamentem sprawnego marketingu firm, bez podziału na kategorie wagowe. Od jednoosobowych działalności gospodarczych po międzynarodowe korporacje, zdjęcia biznesowe są przydatnym i znajdującym wszechstronne zastosowanie narzędziem współczesnej komunikacji biznesowej.