WhitePress co to jest? Jak z niego korzystać?

Czas czytania: 4 minut

Praktycznie już od ponad pół roku (od listopad 2021) posiadam konto wydawcy w portalu WhitePress. W tym czasie dowiedziałam się wielu różnych rzeczy na jego temat.

Co to jest WhitePress?

Najprościej rzecz ujmując WhitePress jest to platforma łącząca ze sobą firmy (osoby, organizacje), które chcą się reklamowa w Internecie z osobami, które mogą im takie miejsce udostępnić. Chodzi tu więc np. o:

  • właścicieli portali internetowych, blogów
    • koniecznie posiadających witrynę pod własnym niepowtarzalnym adresem
  • osoby działające w mediach społecznościowych (social media) np. na Facebooku

Osoby te za pewną opłatą mogą w swoich witrynach / profilach / stronach publikować treści dostarczone przez reklamodawcę.

Na platformie można również znaleźć twórców, którzy przygotują dla nas różnego typu materiały:

  • copywriterów
  • twórców np. infografik / grafików

W tradycjonalnym modelu firma (może to być np. agencja marketingowa), która chce się zareklamować (lub zdobyć linki do strony swojego klienta) musi bezpośrednio skontaktować się z każdą z tych osób osobno. Proces ten jest jednak czasochłonny. Poza tym nie każdy posiadacz np. bloga czy strony na Facebooku jest w ogóle zainteresowany publikacją cudzej treści.

Jak działa Whitepress?

I w tym momencie użyteczny okazuje się WhitePress. Na platformie tej można bowiem znaleźć wiele ciekawych ofert współpracy. Zarówno dodania artykułu jak i jego napisania.

Z drugiej strony jest to więc platforma WhitePress jest miejscem gdzie można wystawiać swoje oferty publikacji treści / czy własnych usług. Nawet w sytuacji kiedy:

  • nie prowadzi się działalności gospodarczej
  • prowadzi się małą firmę / działalność / startup

Jedynym warunkiem jest możliwość świadczenia różnego typu usług za które później otrzymają wynagrodzenie. Jego wysokość uzależniona jest ściśle od jakości portalu oraz wyceny własnej pracy lub najmu miejsca / publikacji treści np. na blogu.

WhitePress co to jest? Jak z niego korzystać?
WhitePress.pl

Co warto o nim wiedzieć?

Obecnie w naszym kraju funkcjonuje kilka tego typu platform. Jednak właśnie WhitePress należy do tych najstarszych. Wydaje mi się, że też posiadają najbardziej rozbudowaną bazę (co do jej aktualności to można pewnie dyskutować). Zarówno zleceniodawców jak i zleceniobiorców. Z tego też powodu wiele firm zajmujących się np. pozycjonowaniem chętnie z mini współpracuje.

Wymagania co do jakości miejsc publikacji są dość wysokie. Co w teorii gwarantuje wartościowe linki prowadzące do reklamowanych witryn. A to w dzisiejszych czasach jest bardzo ważne.

Jakie są rodzaje kont i ich wymagania?

W portalu dostępnych jest kilka typów kont. Dopasowane są one pod względem potrzeb zarówno zleceniodawców jak i zleceniobiorców. Tak więc mamy kilka kont dla firm chcących np. 

  • publikować swoje reklamy na portalach internetowych
  • zlecić napisanie artykułu
  • przygotowanie infografiki

Ten pakiet możliwości w dużym stopniu może pomóc firmie zaoszczędzić sporo czasu. Poza tym nie każdy z nas umie samodzielnie stworzyć jakieś ciekawe teksty czy grafiki.

Z drugiej strony mamy konta zleceniobiorców czyli wykonawców takie jak:

Każde z tych kont ma swoje wymagania, dopiero po ich spełnieniu możemy liczyć na pozytywne dodanie rozpatrzenie założenia konta. Wymagania ulegają zmianą więc nie będę ich tutaj wypisywać. Dodałam za to linki do typów kont więc sami możecie sprawdzić.

Czy warto zarabiać z WitePress?

To dość trudne pytanie. Wszystko bowiem zależy w jakim stopniu współpracujemy z tą platformą oraz co w ramach współpracy wykonujemy. Istotne jest też to jakie ustawiliśmy ceny za nasze usługi. W platformie tej bowiem to my sami mamy duży wpływ na to ile będziemy zarabiać za konkretne zlecenie. Poprzez ustawienie cen w naszej ofercie.

Inną kwestią jest to czy znajdą się chętni by z niej skorzystać! Jeśli bowiem ustawimy za wysokie ceny możemy nie mieć w ogóle klientów lub mieć ich bardzo mało. Z kolei niskie ceny mogą przynieść odwrotny skutek.

Kolejnym ważnym aspektem jest tematyka naszego portalu, bloga czy profilu w social media. W brew temu co myślą niektórzy nie powinno publikować się treści jak leci. Tylko dla tego, że ktoś nam coś zlecił. Istotne jest by trzymać się swojej dziedziny. Bo w końcu kiedy piszemy np. o IT czy marketingu nie koniecznie chcemy mieć na nim treści na kompletnie inne tematy.

Przykładowo ja dostałam propozycję publikacji treści o segregacji śmieci. Temat bardzo ważny! Jednak istotnie odbiegający od tematyki mojego bloga!

Na szczęście nie musimy przyjmować każdej zaoferowanej nam oferty. Często może nas to uratować przed „niechcianymi treściami”.

Czy będziemy zarabiać tyle ile nam obiecują?

Nie koniecznie! Zarobki prezentowane na stronie WhitePress są to zarobki orientacyjne. Mogą więc być osoby zarabiające więcej jak i mniej (tych drugich jest pewnie więcej). Poza tym trzeba też zbudować sobie autorytet. Jeśli jesteśmy nowi to mniej osób będzie korzystało z naszych usług niż kiedy będą nas polecać inni lub nasze statystyki będą na tyle zadowalające, że kolejne firmy będą do nas przychodzić.

Jakie są moje odczucia po prawie roku współpracy!

Moje odczucia są lekko mieszane. Z jednej strony obsługa portalu WhitePress wydaje się być bardzo kompetentna i pomocna. A przynajmniej te osoby z którymi miałam okazje korespondować. Portal też działa w miarę sprawnie. Nie miałam, praktycznie problemów z jego obsługą. No może małe na początku – jak pewnie każdy kto się uczy nowej rzeczy. Na szczęście jest też w miarę dobra dokumentacja.

Problemy zaczęły się przy jakości i rodzaju otrzymywanych treści. Przypominam ja mam w portalu konto wydawcy – czyli publikuje na blogu teksty dostarczone przez firmy zewnętrzne. Niektóre teksty okazały się bowiem

  • nie dopracowane, stworzone chyba tylko po to by coś było
  • kompletnie nie związane z tematyką mojego bloga
  • nie zgodne z wybraną ofertą (np. za dużo linków w treści)

Jednym słowem w przypadku dwóch ostatnich – chyba komuś się czytać nie chciało ani sprawdzić gdzie publikuje. Druga opcja jest taka, że było im po prostu obojętne gdzie wrzucają swój tekst. Tworząc na swój sposób SPAM – śmieciowe treści (poprzez nie powiązane tematycznie teksty). Byle za „małe pieniądze” zdobyć link z wartościowego bloga.

W tym miejscu wato też dodać, że na podstawie wejść (statystyk) na publikowane wpisy wystawiana jest nam ocena w portalu. Warto więc dbać o jakość tekstów – a nie tak jak ja zgodziłam się na kilka kiczy (które trzeba porządnie dopracować by pojawiło się nimi zainteresowanie) i teraz mam zaniżoną ocenę.


A jakie są wasze doświadczenia z WhitePress? Czy mieliście już do czynienia z tą platformą? A może dopiero planujecie zacząć współpracę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*Wyrażam zgodę na przechowywanie i przetwarzanie moich danych na potrzeby umieszczenia mojego komentarza.
*W przypadku gdy treść komentarza narusza prawo Polskie i dobro oraz uczucia innych osób Administrator, zachowuje prawo nie publikowania go