Evergreen content czyli wiecznie aktualny tekst na stronie

Evergreen content – czyli wiecznie żywy tekst na stronie internetowej

Czas czytania: 3 minut

Treści jakie umieścimy na stronie internetowej w sklepie lub blogu mają wpływ nie tylko na wyniki wyszukiwania w przeglądarce internetowej. Wpływają także na to jak będą nas odbierać nasi czytelnicy i klienci. Dobrze napisana treść może wpływać również na ich zaangażowanie a tym samym zatrzyma ich na naszej witrynie.

Większość treści jakie umieścimy na naszych stronach wcześniej lub później straci na swojej aktualności. Tracą tym samym na zainteresowaniu potencjalnego czytelnika. Co w efekcie doprowadzi do sytuacji, w której wpis zacznie tracić swoją pozycji w wynikach wyszukiwania. W efekcie ilość odwiedzin naszej witryny również zacznie spadać. Sprawa ma się jednak nieco inaczej z treściami typu Evergreen content.

Co to jest Evergreen content?

Evergreen content to tłumacząc dosłownie z języka angielskiego wiecznie zielona lub żywa treść. Określeniem tym nazywamy treści, które są cały czas aktualne lub takie, które tracą na aktualności w bardzo wolnym czasie. W efekcie nawet po upływie kilku lat mogą one w dalszym ciągu bez aktualizacji przyciągać nowych czytelników i klientów do naszych witryn.

Teksty takie przeważnie zawierają jak najbardziej uniwersalne wskazówki i porady, które mimo upływu czasu nie ulegają zmianie. W pewnym sensie nie tracą terminu swojej ważności.

Jakie rodzaje treści można określić tą nazwą?

To dobre pytanie! W końcu z pewnością nie każdy z naszych teków będzie spełniał miał takie cechy. Nazwą tą można więc określić teksty, które można określić jako:

  • poradniki,
  • recenzje produktów,
  • instrukcje,
  • porównania,
  • słowniki,
  • FAQ,
  • case study.

Z kolei na pewno Evergreenami nie będziemy mogli nazwać treści takich jak:

  • artykuły newsowe,
  • reportaże,
  • felietony,
  • zestawienia trendów,
  • inne treści dotyczące nowinek.
Evergreen content wiecznie żywy tekst
jakie treści są wiecznie zielone, aktualne

Utwory tego typu bardzo szybko się dezaktualizują. Oznacza to, że dość szybko mogą one stracić na aktualności a tym samym tylko okazjonalnie będą dostarczać nowych odwiedzających stronie.

Jak często trzeba je aktualizować?

Oczywiście nic nie jest tak naprawdę wieczne. Czasami trzeba odświeżyć każdy rodzaj tekstu. W przypadku tego typu treści dotyczy to jednak głównie sytuacji kiedy np. wyszła nowa wersja produktu i trzeba zaktualizować artykuł o nowe treści wynikłe z aktualizacji.

Jeżeli jednak dobrze za pierwszym razem napiliśmy tego typu tekst w większości przypadków aktualizacja to tylko praca kosmetyczna. A to dla nas najważniejsze bo przecież prowadząc firmę bądź bloga nie mamy dużo czasu na cofanie się w czasie. W niektórych przypadkach nawet na ponowne napisanie publikacji od nowa. Bo po czasie nasze wypociny okazały się mało wartościowe.

Evergreen content a SEO

Czytając o Evergreen content w kilku miejscach wpadłam na informację, że tworząc tego typu tekst warto również zadbać o SEO. A konkretnie przemycenie w tekście fraz kluczowych, które mogły by przyciągnąć użytkowników przeglądarki na stronę. Choć brzmi to trochę dziwnie w praktyce chodzi o to, że zanim przystąpimy do napisania artykułu trzeba przygotować listę wyrazów, które koniecznie trzeba użyć w treści. O oczywiście te wyrazy powinny występować w jak najbardziej naturalnej formie nie mniej jednak powinny zostać przemycone do tekstu.

A co to za wyrazy? Tak naprawdę to nic strasznego w końcu nie jesteśmy copywriterami (a może?). Chodzi bowiem jedynie o hasła, które będą się kojarzyły z tematyką wpisu, oraz różne warianty, synonimy słów. Tak by tekst był jak najbardziej rozbudowany. Trzeba postarać się, by pojawiały się w nim wartościowe i różnorodne słowa.

Podsumowanie

Jak widzicie stworzenie żywego, witalnego tekstu nie jest wcale takie łatwe. Z pewnością wymaga to też od nas sporo pracy. Od tego będzie zależała jego długo terminowość oraz to czy będzie się on podobał innym. Nagrodą za nasza pracę mogą się za to okazać wyniki w sprzedaży lub chociaż by zainteresowanie naszą marką.

źródła: